Soms houden pijnklachten aan, ondanks diverse behandelmethoden. In dat geval kan Extracorporal Shockwave Therapy een uitkomst bieden. In onze praktijk zijn Demi Isendoorn en Rob Sanders opgeleid om met shockwave te kunnen behandelen.

Wat is shockwave?

Shockwave is een techniek waarbij uw therapeut gebruikt maakt van krachtige schokgolven (geluidsgolven) om uw klacht te behandelen. Deze golven stimuleren de bloedcirculatie en de stofwisseling. Hierdoor wordt het natuurlijk herstel ondersteund.

Tijdens de behandeling verplaatsen de golven zich via de buitenkant van het lichaam naar het gebied dat wordt behandeld. De golven worden met een tikkend geluid door een apparaat door uw therapeut op de juiste locatie ingezet. Soms is het nodig een groter gebied te behandelen. Het tikken van het apparaat is duidelijk voelbaar, shockwave is dus geen pijnloze behandeling.

Shockwave maakt in de meeste gevallen deel uit van een behandelplan met andere methoden. Dit betekend dat het vaak worde toegepast in combinatie met bijvoorbeeld oefentherapie, dry needling, mobilisaties, enzovoorts.

Voor welke klachten is shockwave geschikt?

Shockwave is geschikt voor verschillende klachten, waaronder:

• Schouderpijn als gevolg van peesirritatie of verkalking

• Tennis- of golferselleboog

• Hielspoor (fasciitis plantaris)

• Slijmbeursontsteking van de heup

• Knieschijfpeesirritatie (Jumpers knee)

• Scheenbeenklachten (Shin Splints)

• Achillespeesontsteking

• andere peesontstekingen

Shockwave valt voor de verzekering onder fysiotherapie en wordt vergoed uit de aanvullende verzekering.

Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met fysiotherapiestadspolders@gmail.com.